15. jul, 2021

Min transport i Stockholm

Att utföra olika typer av transporter i Stockholm med omnejd har blivit min nya profession tycks det. Eller ja, jag får visserligen aldrig någonsin betalt så det är synd att kalla det jobb. Slavuppgifter är också synd att degradera det till. Jag har trots allt ett val att inte genomföra transport i Stockholm om jag vill. Det är bara tre saker som sätter käppar i hjulet: 1) Jag har en liten lastbil som lämpar sig perfekt för just transport i Stockholm. 2) Jag arbetar med att transportera gods för en plats till en annan. 3) Jag har väldigt svårt att säga nej, oavsett om det gäller transport i Stockholm eller annat.

 

Så, där har ni förutsättningarna jag står inför. Problematiken är alltså att jag för jämnan ombeds hjälpa folk med transport i Stockholm. De tre ovan nämnda anledningarna är varför detta sker så ofta. Jag ska nu berätta om några av de senaste gångerna jag hjälpt folk. Inte för att ni har bett om det men jag fick bara en vilja att skriva av mig om saken.

 

Skolflytten

 

Detta är speciellt. Den person jag i detta fallet skulle hjälpa med transport i Stockholm var alltså – håll i hatten nu – en av mina närmsta vänners sambos syster. Denna syster hade fått i uppdrag att ansvara för transport av vissa möbler från hennes skola i Stockholm. De skulle byta lokaler. De nya lokalerna låg visserligen i samma område i Stockholm så transporten var inte katastrofal, men ändå. Jag fick ett stort tack som tack. Det var allt.

 

Lokala Livsen

 

Jag brukar parkera ute på gatan, precis utanför mitt lokala Livs. Ägaren och jag är tjenisar med varandra. Vi surrar om allt möjligt. Tydligen så har vår relation utvecklats till utförande av tjänster. Jag fick nyligen förfrågan om jag kunde hjälpa honom med transport i Stockholm för affärens räkning. Jag ställde naturligtvis upp. Fick jag betalt? Jag fick en Toblerone. Räknas det?

 

Sommarstugeflytten

 

Den sista transporten i Stockholm är också den största. Här skulle jag hjälpa ett par vänner att flytta bohag från ett lantställe till ett annat. Det hade förstås inte varit supersvårt om lantställena hade legat nära varandra. Så var däremot inte fallet. De låg faktiskt så långt ifrån varandra som är möjligt för att överhuvudtaget räknas till regionen. Transporten i Stockholm skedde från Norrtälje till Nynäshamn, 3 vändor fram och tillbaka. En helg fattigare. Vad fick jag? Ett löfte om återgäldning.

 

Ska jag fortsätta bli utnyttjad för transporter i Stockholm? Jag behöver er input!